Pozycjonowanie organiczne stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych to działania, mające na celu uzyskanie przez serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych. Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest optymalizacja kodu i treści serwisu internetowego oraz tworzenie zaplecza linków do niego prowadzących.
Dominującą na rynku polskim wyszukiwarką jest Google, z której silnika korzystają takie serwisy jak google.pl, onet.pl, interia.pl, gazeta.pl i wiele innych. Od wielu lat udział Google w polskim rynku wyszukiwań przekracza 90%, co powoduje, że optymalizację i pozycjonowanie stron WWW przeprowadza się głównie uwzględniając kryteria stosowane przez wyszukiwarkę Google.
Pozycjonowanie organiczne - lepsze niż reklama
Pozycjonowanie jest bardzo skuteczną formą reklamy internetowej. Jego podstawową zaletą jest to, że... nie jest reklamą. W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, pozycjonowanie dociera wyłącznie do potencjalnych klientów, którzy już są zainteresowani promowanym produktem czy usługą. Przykładowo, właściciel psa wpisując do wyszukiwarki zapytanie "karma dla psa", albo chce od razu taką karmę kupić, albo szuka informacji, jaka karma jest najlepsza dla jego psa, a więc jaką karmę kupić powinien. Jeśli taki użytkownik trafi w Internecie na atrakcyjna ofertę karmy dla psów - to ją kupi. Przeciętny użytkownik sprawdza tylko kilka pierwszych wyników wyszukiwania, co oznacza, że klienci zainteresowani zakupem produktu, skorzystają z oferty stron znajdujących się najwyżej w wynikach wyszukiwania. A wysokie pozycje zapewnia właśnie pozycjonowanie stron.
Pozycjonowanie w Mapach Google
Widoczność firmy w mapach Google ułatwia potencjalnym klientom dotarcie do oferty firmy lub samej firmy na podobnej zasadzie jak pozycjonowanie samej strony WWW. Część klientów wyszukuje interesującej ich firmy bezpośrednio na mapie szukając firmy w danym mieście.
Klient z okolicy to najczęściej dobry klient, ale czemu ma trafić do konkurencji z ulicy obok? Stworzenie odpowiedniego wpisu w mapach Google dokładnie opisującego firmę, jej ofertę i lokalizację powoduje wyświetlenie nazwy firmy i znacznika na mapie dla wszystkich potencjalnych klientów z miasta i jego okolic.
Co więcej odpowiednie wykonanie takiego wpisu umożliwi połączenie wyświetlenia adresu strony WWW w naturalnych wynikach wyszukiwania Google czy w reklamie Adwords z adresem firmy i wyświetleniem minimapki obok wyników wyszukiwania. Taka widoczność uwiarygadnia firmę dla klienta jeszcze przed pierwszym kontaktem i zdecydowanie ułatwia późniejszy kontakt i sprzedaż.
Pozycjonowanie za granicą
Prowadzimy również pozycjonowanie za granicą. Aktualnie pozycjonujemy w Google strony i sklepy internetowe w Niemczech, Francji, Anglii, Austrii, Belgii, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech.
Nasze działania
Dla każdej strony internetowej dopasowujemy indywidualną metodę pozycjonowania. Innego podejścia wymaga pozycjonowanie sklepu internetowego, a innego pozycjonowanie strony wizytówkowej firmy. Pozycjonowanie long tail dla sklepów internetowych i serwisów służy maksymalizacji sprzedaży i zysków firmy. Łączymy też pozycjonowanie z innymi działaniami marketingu internetowego, takimi jak kampanie reklamowe, kampanie DigitalPR, Content Marketing, kampanie w mediach społecznościowych, depozycjonowanie czy Copywriting.
Pozycjonujemy firmy w Polsce we wszystkich głównych miastach: Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Katowice, Kraków, Lublin, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Wrocław, Łódź, Olsztyn, Bydgoszcz, Białystok, Częstochowa, Radom oraz wielu innych.
Pozycjonowanie rozliczamy w jednej z czterech formuł płatności (abonament, płatność za pozycje, płatność za ruch, udział w sprzedaży). Modele rozliczeń opisujemy poniżej:
Model pierwszy - płatność premiowa za pozycje
wyceniamy poszczególne słowa kluczowe w drodze indywidualnej wyceny. Klient płaci nam wynagrodzenie tyko jeśli pozycjonowana fraza znalazła się na określonych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Przy określaniu pozycji brana jest pod uwagę średnia miesięczna pozycja frazy. Wysokość premii za zakresy pozycji 1-3, 3-6 oraz 6-10 jest określona na podstawie konkurencji w danej frazie. Przy frazach w których jest wysoka konkurencja na pozycjach 1-3 a niska na końcu TOP10, cena pomiędzy tymi zakresami może być mocno zróżnicowana. W tym modelu jeżeli osiągnięte pozycje były niższe niż 10 klient nic nie płaci. W przypadku bardzo konkurencyjnych fraz o wymaganym długim okresie mocnego pozycjonowania przed wejściem na wysokie pozycje może być dołączona na start opłata abonamentowa.
Model drugi - płatność za ruch
ten model płatności dostępny jest tylko i wyłącznie tam gdzie można pozycjonować aktywnie dużą ilość unikalnych podstron czyli dla dużych sklepów internetowych (od ok. kilku tysięcy produktów) lub serwisów internetowych mających w planie co najmniej kilka tysięcy podstron - klient płaci w tym modelu za każdego pozyskanego użytkownika. Cena pozyskanego użytkownika waha się najczęściej pomiędzy 5 a 20 groszy co jest dużo tańsze niż koszty kliknięcia w np. reklamie Adwords. Do obliczania ilości użytkowników odwiedzających witryny wykorzystujemy np. statystyki Google Analytics zainstalowane dla witrynie. System pozycjonowania w tym modelu rozliczeń to zawsze pozycjonowanie long tail.
Model trzeci - udział w sprzedaży
opcji tej nie stosujemy w początkowym okresie współpracy, a dopiero dla wybranych klientów po upływie pewnego czasu potrzebnego na dobre rozpoznanie danej branży i rozwój ścisłej współpracy z klientem w zakresie promocji na różnych poziomach. Model ten jest możliwy jedynie w przypadku sklepów internetowych i dużych serwisów internetowych o jasno wyodrębnionych przychodach z działalności internetowej, dla których świadczymy szeroki zakres usług marketingu internetowego - pozycjonowanie, kampanie reklamowe jak i marketing społecznościowy czy np. DigitalPR.