Analiza konkurencji w internecie

Kiedy zastanawiamy się nad własną kampanią reklamową warto sprawdzić co w tym zakresie robi nasza bezpośrednia konkurencja. Audyt konkurencji przeprowadza się po pierwsze dlatego, aby sprawdzić, jakie formy reklamy, jakie słowa kluczowe uznała za warte reklamy. Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że podobna reklama będzie opłacalna i dla naszego biznesu. Po drugie aby sprawdzić, czy nie istnieje jakaś nisza reklamowa, jeszcze nie wykorzystana przez konkurencję. Wtedy warto się na niej skoncentrować, aby uzyskać nad konkurencją przewagę. Trzecim powodem jest to, że taka analiza pozwoli uniknąć błędów, które konkurencja popełniła.

W ramach analizy badamy optymalizację wybranych witryn konkurencji pod względem SEO oraz sprawdzamy w jaki sposób strona jest linkowana i na jakie hasła pozycjonowana. Przeprowadzamy również jednorazowy monitoring Internetu dla badanych konkurencyjnych witryn, nazw firm i produktów. Tworzymy w ten sposób bazę słów kluczowych na jakie konkurencja się pozycjonuje czy reklamuje, oraz to czy i w jaki sposób konkurencyjne witryny prowadzą marketing szeptany i inne działania z zakresu ePR.

Zalety analizy konkurencji:

  • identyfikacja fraz na które pozycjonuje się konkurencja,

  • obraz obecności konkurencji w Internecie,

  • posiadanie bazy stron WWW na których konkurencja się reklamuje,

  • odnalezienie niewykorzystanych nisz reklamowych,

  • nauka na cudzych błędach.