Kampanie remarketingowe Adwords

Celem kampanii remarketingowych jest zachęcenie dotychczasowych użytkowników strony do powrotu. Internauci zwykle przed podjęciem decyzji o zakupie produktu czy usługi odwiedzają szereg stron internetowych. Często między pierwszymi poszukiwaniami a decyzją o zakupie mijają całe dni a nawet tygodnie. Kiedy juz użytkownik podejmie decyzję co chce zakupić, zaczyna ponownie szukać strony na której tego zakupu dokona. Nawet jeśli wcześniej to nasza strona przekonała go do zakupu, nie ma pewności iż wróci właśnie na naszą stronę. Kampania remarketingowa pozwala na "odzyskanie" takich klientow.

Reklamy w ramach remarketingu wyświetlane są dotychczasowym użytkownikom witryny podczas odwiedzania innych stron WWW czy korzystania z wyszukiwarki Google. Internauta widzi reklamy produktów, którymi wykazał zainteresowanie podczas wcześniejszych odwiedzin na naszej stronie. Takie działania uzupełniają inne formy reklamy internetowej skutecznie zwiększając sprzedaż.

Podstawowa metoda remarketingowa polega na kierowaniu reklam na wszystkich użytkowników witryny. Oznacza to, że każdy, kto odwiedza stronę Twojej firmy, może zobaczyć reklamy zachęcające do powrotu.

Można stworzyć listę remarketingową użytkowników, którzy odwiedzili stronę ale nie dokonali konwersji czyli zakupu, aby zachęcić ich do powrotu do strony.

W przypadku sklepów internetowych pojawiają się użytkownicy umieszczający zakupy w koszyku, ale nie finalizujący transakcji. Często niewiele brakuje takim klientom do podjęcia decyzji o zakupie, dlatego poprzez remarketing można ich do tego zachęcić.

Reklamy remarketingowe możemy kierować również do użytkowników o określonych zainteresowaniach. Google analizuje zachowania użytkownika i odwiedzane przez niego strony, a następnie tworzy profil jego zainteresowań. Dzięki temu kampania remarketingowa może być adresowana do grup odbiorców o określonej charakterystyce, a reklamy będą im wyświetlane w całej sieci partnerskiej Google.

Największą zaletą remarketingu jest jego personalizacja,

czyli możliwość skierowania reklamy dobranej do oczekiwań konkretnego człowieka. Kampanie remarketingowe koncentrują się na ludziach i ich oczekiwaniach, dzieki czemu są bardziej przekonujące i motywujące.

Nawet przy wykorzystaniu w pełni innych narzędzi reklamowych Marketingu Internetowego - SEO, SEM czy programów partnerskich - nadal trafią się użytkownicy, którzy przechodząc z tych reklam na stronę firmy nie staną się jej klientami. Remarketing sprawi, ze polityka reklamowa w Internecie będzie kompletna i domknie proces reklamowy - da pewność, że zrobiło się wszystko aby zwiększyć sprzedaż od tej strony.

Dzięki kampanii remarketingowej:

  • następuje wzrost świadomości i wiarygodności marki,
  • poprawia się efektywność wszystkich innych form reklamy,
  • zwiększa się szansa wyboru oferty i wzrasta sprzedaż.