Reklama kontekstowa Google Ads/AdWords - linki sponsorowane

Reklama kontekstowa Google Adwords, popularnie zwana także linkami sponsorowanymi, to forma reklamy „dopasowanej” do pytania, które zadał w Google użytkownik, lub do treści strony WWW, na której jest wyświetlana. Reklama jest prowadzona w systemie PPC (Pay per Click) czyli płaci się w momencie kiedy reklama sprowadzi użytkownika na stronę internetową. Prowadząc kampanię Adwords dla naszych klientów analizujemy ofertę firmy, treść strony WWW i wyświetlamy reklamy dla słów kluczowych zgodnych z ofertą i zawartością strony.

Najpopularniejsze systemy reklamy kontekstowej (w tym Google Adwords) powiązane są z wyszukiwarkami internetowymi i popularnymi portalami, dlatego linki sponsorowane pojawiają się też obok (lub nad) wyników wyszukiwania na takich stronach jak interia.pl, onet.pl czy wp.pl. Treść reklam dopasowana jest do zapytania, które zadał w wyszukiwarce Internauta. Najczęściej reklama kontekstowa ma formę boksów lub linków sponsorowanych, ale może też występować w postaci reklamy graficznej display lub reklamy wideo. Najpopularniejsze w Polsce programy reklam kontekstowych to Google AdWords, OnetKontekst i AdKontekst.

Zalety korzystania z reklamy kontekstowej

Linki sponsorowane są bardzo elastycznym medium reklamowym. Budżet reklamowy na kampanię Adwords może być elastyczny, może zaczynać się już od kilkuset złotych miesięcznie, można go w każdej chwili zmienić, zatrzymać wyświetlanie reklam czy je wznowić. Swobodnie można kształtować formę reklamy, zaczynając od zwykłego linku tekstowego a kończąc na filmie wideo. Możliwe jest określenie na jakich stronach reklama będzie wyświetlana, w jakich godzinach, a nawet na jakim terytorium. Kolejną zaletą reklam kontekstowych jest sposób rozliczania na zasadzie „Pay per Click”, czyli płatności za każde kliknięcie użytkownika. Zgodnie z założeniami tej formy reklamy klient programu płaci jedynie za klientów, którzy rzeczywiście odwiedzili jego stronę, skuszeni treścią reklamy. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania reklama kontekstowa w kampanii Adwords dociera wyłącznie do potencjalnych klientów, którzy już są zainteresowani potencjalnym produktem czy usługą.