Usuwanie negatywnych opinii w internecie - depozycjonowanie

Usuwanie negatywnych opinii z wyników wyszukiwania

W dobie Internetu szereg firm i osób, padło ofiarą anonimowych pomówień zamieszczanych na różnych stronach Internetowych, forach, czy w komentarzach do artykułów. Taki "czarny PR", czasami inspirowany jest przez konkurencję, czasem przez rozżalonych, roszczeniowo nastawionych byłych pracowników lub klientów. Na szczęście dla osób poszkodowanych takim procederem, możliwe jest usunięcie z czołówki wyników wyszukiwania stron szkalujących dobre imię. Technika usuwania takich wpisów jest podobna do pozycjonowania stron, stąd często zwana jest depozycjonowaniem.

Dlaczego depozycjonowanie?

Próby usuwania takich niepochlebnych i oszczerczych informacji są trudne i kłopotliwe. Na wynajęcie kancelarii prawnej, która zajmie się usuwaniem takich informacji z Internetu, stać tylko niektóre firmy, a skuteczność działań prawnych jest zwykle znikoma. Na miejsce usuniętego wpisu, wkrótce w innym miejscu Internetu pojawi się nowy, szkalujący artykuł. Z marketingowego punktu widzenia, koszmarem jest sytuacja kiedy taka niekorzystna dla firmy lub osoby informacja, pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania. Na szczęście dla osób poszkodowanych, wysyłanie pozwów nie jest jedynym sposobem obrony dobrego imienia. Depozycjonowanie i marketing internetowy w wyszukiwarkach pozwala na usunięcie szkalujących wpisów z czołówki wyników wyszukiwania.

 

Nasze działania

Firma Gebuko przeprowadziła szereg skutecznych kampanii poprawiających wizerunek firm w Internecie. W przeciwieństwie do wielu innych firm pozycjonerskich, Gebuko ściśle przestrzega zasady poufności danych naszych klientów. Nigdzie nie informujemy jakich klientów poddajemy procedurze depozycjonowania, a bez zgody klienta nie informujemy o przeprowadzaniu innych działań marketingowych. Nie tylko nie podajemy jaki zakres usług wykonujemy dla naszych klientów, ale nawet kto jest naszym klientem. Depozycjonowanie i dobrze przeprowadzona kampania marketingu internetowego wymaga nie tylko skuteczności ale i dyskrecji.